خبرهای داغ امروز

خبرهای داغ 24 ساعت گذشته

خبرهای داغ امروز

خبرهای داغ 24 ساعت گذشته

در مراسم حج کدام عمل یادآور تسلیم بودن حضرت اسماعیل است خلاصه داستان قربانی شدن حضرت اسماعیل

در مراسم حج کدام عمل یادآور تسلیم بودن حضرت اسماعیل است خلاصه داستان قربانی شدن حضرت اسماعیل

در مراسم حج کدام عمل یادآور تسلیم بودن حضرت اسماعیل است

در مراسم حج کدام عمل یادآور تسلیم بودن حضرت اسماعیل است

1) تبرک به آب زمزم

2) طواف کعبه

3) سعی صفا و مروه


Web results

آب زمزم | پرسمان قرآن


www.porsemanequran.com/node/23847
Translate this page
تاریخچه زمزم :زمزم نام چاه (یا چشمه) مقدسى است داخل مسجدالحرام واقع در 18 مترى جنوب ... و برخى روایات جوشش آب زمزم را به سودن پاشنه پاى حضرت اسماعیل (تشنه و بى قرار) به ... هشتم ،شماره سی و یکم بهار 1379،تبرّک و استشفا به زمزم(3)،محمّدتقى رهبر.
Nov 6, 2011 - شاهرود-آب زمزم از زمان حضرت ابراهیم (ع) و همسرش هاجر و فرزندش اسماعیل در ... که خداوند به وسیله حضرت جبرائیل برای حفظ جان اسماعیل و هاجر پدید آورد،زمزم ... از آن سیراب می گردند و به عنوان تبرک به دورترین نقاط جهان اسلام برده می شود و ...
Jan 31, 2018 - آنان مردگان خود را با آب زمزم غسل می ‌دادند و خود مقید به استفاده و نوشیدن از آن بودند. ... سفارش به هدیه بردن این آب; نوشیدن و بر بدن پاشیدن آب آن; تبرک به آن ... هنگامی که حضرت ابراهیم (ع)، به امر خدا هاجر و فرزندش اسماعیل را به وادی خشک ...

People also search for

و نیز حضرت صادق علیه السلام توصیه کرد: از آب زمزم بنوشید و بر سر وپشت و شکم ... بررسی سیره نبوی نیز حکایت از آن دارد که به آب زمزم تبرّک می جستند و از آن برای ... آب زمزم را از بهشت خود به عنوان فریاد رسی (برای هاجر و اسماعیل) فرستاده است.
از کارهایی که عبدالمطلب در تاریخ بدان معروف است این است که آن حضرت اقدام به حفر دوباره چاه زمزم نمود که تاکنون باقی است و مسلمانان به آن تبرک می‌جویند. در زمینه ...
بررسی سیره نبوی نیز حکایت از آن دارد که به آب زمزم تبرّک می‌جستند و از آن برای درمان ..... قرآن کریم از زبان حضرت ابراهیم در مقام محاجّه با منکران چنین حکایت می‌کند:
Jul 31, 2016 - حقایقی درباره آب زمزم وجود دارد که به 9 مورد آن در این گزارش اشاره می‌شود. ... قدمت این چاه به زمان حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل (ع) بازمی‌گردد.

People also search for

Dec 26, 2010 - چشمه ی زمزم ... حضرت ابراهیم (ع) نیز در این دوران زندگی می‌کرد. ... امروزه زیارت‌کنندگان مکه معظمه از آن آب گوارا می‌نوشند و برای تبرک بر‌می‌دارند.

People also search for

Jump to ۱۴.۶ - نامیده شدن آب چشمه به زمزم‎ - ← نامیده شدن آب چشمه به زمزم. هاجر بسیار خوشحال شد، با ریگ و سنگ اطراف آب را گرفت و گفت: «زمزم» (ای آب ...
Missing: تبرک ‎| ‎Must include: ‎تبرک

People also search for

Jan 8, 2018 - بخش اول شامل ساخت پنج پل دسترسی به زمزم از سمت شرقی آن است که محوطه‌ای ... که به حج می‌روند آب زمزم را به عنوان آبی مقدس می‌نوشند و برای تبرک همراه خود به ... معجزه حضرت اسماعیل (ع) به وجود آمده وآشکار شده است و تاکنون ، همچنان ادامه دارد.